listopada 11, 2021

Month without whimps

 Hej!

Wraz z poprzednim miesiącem zaczęłam prowadzić tabelkę z wydatkami. Stwierdziłam, że to będzie świetny sposób na ich kontrolowanie, tym bardziej że jestem teraz tzw. "biednym studentem" i jednak ten budżet mam ograniczony. Może teraz dopiero po miesiącu tak jeszcze tego nie odczuwam, ale pewnie nie raz trzeba będzie się pilnować w tej kwestii i nie wydawać na własne zachcianki. 


Tabelka sumuje mi na koniec każdego miesiąca wszystkie koszty. Poza tym podzieliłam ją sobie jeszcze na dwie rubryki: dotyczącą zakupów spożywczych i drugą dotycząca innych wydatków. Myślę, że w ten sposób jest to bardziej klarowne, gdyż jednak zakupy spożywcze są niezbędne na co dzień i istotniejsze niż inne rzeczy. Jeśli tabelkę uzupełniam regularnie, to też regularnie widzę, gdzie wydałam nieco więcej i gdzie być może powinnam te wydatki ograniczyć. Na pewno pomaga to w oszczędzaniu. Moim celem jest to, aby w każdym kolejnym miesiącu suma wydatków mi się nie powiększała, a może nawet sprawić, że będzie mniejsza.

Dlatego w dzisiejszym poście wracam do was z pewnym wyzwaniem zainspirowana właśnie tą prowadzoną przeze mnie tabelką. Chcę was zachęcić do "miesiąca bez zachcianek", a bardziej szczegółowo do przeżycia miesiąca bez wydawania na zachcianki. Z pozoru może się to wydawać łatwym zadaniem, ale tak w zasadzie, jeśli faktycznie mamy przykuwać uwagę do tego, co jest naszym widzimisię, to staje się to już cięższe. 


Wielu z nas narzeka na brak pieniędzy. A gdyby tak po prostu chwilę się zastanowić, to może jest ich wystarczająco, tylko my wydajemy je na głupoty? Wyobraźcie sobie, jaka suma by się uzbierała po miesiącu, gdyby zrezygnować z nowych ubrań, kosmetyków, dekoracji do mieszkania, kawy w kawiarni, wyjścia do kina czy kupna wszystkich innych rzeczy, które akurat są nam "potrzebne". Myślę, że każdego z nas zdziwiłby wynik. Rezygnując z tych przyjemności, choć w jakimś stopniu, możemy sporo zaoszczędzić i mieć w końcu pieniądze na jakieś lepsze wakacje lub na to, o czym od dawna marzyliśmy, a budżet nam na to praktycznie nie pozwalał. 

Fajną opcją właśnie może być założenie sobie takiej tabelki. Ja też lubię odkładać pieniądze do klasycznej skarbonki, ale wiele banków oferuje już założenie jej na swoich kontach. 
Widziałam również m.in. Na TikToku, że wiele osób odkłada np. wszystkie pięciozłotówki. 


Zdaję sobie sprawę, iż oszczędzanie akurat w tym miesiącu może okazać się trudne ze względu na przeceny z okazji Black Friday czy zbliżający się okres świąteczny i sklepy zasypują nas nowymi świątecznymi dekoracjami, ale dlatego to wyzwanie będzie jeszcze bardziej ekscytujące i faktycznie sprawdzi na ile jesteśmy w stanie zrezygnować z naszych zachcianek. 

Kto podejmuje się wyzwania? A może na co dzień staracie się oszczędzać? 

Do następnego!

4 komentarze:

  1. Mi dość dobrze idzie oszczędzenie :) Może dlatego, że dość długo zastanawiam się nad kupnem rzeczy, zwłaszcza tych droższych i potrafię sobie odmówić jakiejś 'zachcianki' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedyś prowadziłam taką tabelkę, udało mi się dzięki temu oszczędzać mnóstwo kasy ;) Niestety później brakowało mi wolnego czasu na regularne uzupełnianie rubryk :P I tak jak piszesz - listopad nie jest zbyt szczęśliwym miesiącem na wyzwanie bez zachcianek, ponieważ to czas wyprzedaży i kupowania prezentów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od zawsze byłam mistrzem oszczędzania, ale od pewnego czasu zauważam, że lubię sypnąć troszkę kasy na jakies swoje zachcianki, żeby polepszyć sobie humor. Czas z tego zrezygnować bo w ostateczności wymyślam sobie coraz to więcej "POTRZEBNYCH" rzeczy. Chętnie się podejmę tego wyzwania.
    P.S. przepięknie wyglądasz w tych włosach!

    Pozdrawiam xoxo

    Niallerkaa

    OdpowiedzUsuń
  4. I love your outlook on finances and on living life.
    I do try to save on a daily basis, but sometimes forget to purchase necessities when they are on sale, waiting until I run out of them and have to buy them at higher prices.
    It is nice to plan and save more so we can treat ourselves once in a while.
    I also love your outfit photos - your outfit looks attractive and fashionable!

    https://full-brief-panties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miłe słowa. Motywuje mnie to do dalszego działania!

Copyright © Zofia Adam , Blogger