grudnia 16, 2021

|3| Movie favourites

 Hej! 

Jak tam wasze przygotowania do świąt? Trudno uwierzyć, że to już w następnym tygodniu. Mi udało się nawet ostatnio zrobić w końcu świąteczne zakupy, także prezenty dla bliskich są, teraz tylko pozostaje je spakować. Poza tym u mnie aktualnie dość intensywnie i z tej racji od ponad tygodnia nie było nowego wpisu. Jest to oczywiście między innymi związane ze studiami, grudzień to też ,oprócz świątecznej atmosfery, czas kolokwiów, więc trzeba się trochę uczyć. Zdecydowanie jest ciężko o tym myśleć, kiedy lada chwila będzie Wigilia i Boże Narodzenie, a potem jeszcze sylwester i Nowy Rok. Tak btw. u was już sylwester zaplanowany, czy tak jak ja jesteście w rozsypce? Haha

Dzisiaj wracam do was z nowymi filmowymi ulubieńcami. Ostatni taki post był chyba z pół roku temu, więc najwyższy czas to nadrobić. Szczerze przyznam, że choć obejrzałam, tak myślę, sporo nowości, to i sporo mi nie przypadło do gustu. Jednakże tym razem poza filmami chcę wam polecić kilka seriali, które mnie naprawdę wciągnęły.

Miłosna pułapka

Na początek coś właśnie nieco świątecznego. Skusiłam się właśnie na ten film, ponieważ główną rolę gra w nim Nina Dobrev. Uwielbiam tą aktorkę ze względu na to, że jestem wielką fanką "Pamiętników Wampirów" i chciałam zobaczyć Ninę w innej odsłonie. I myślę, że ten wybór był bardzo trafny. 

Film opowiada o kobiecie, która poznaje na portalu randkowym pewnego faceta. Praktycznie każdy wieczór spędza z nim na godzinnych rozmowach przez telefon. Bohaterka postanawia zrobić mu niespodziankę i przylecieć do niego na święta na drugi koniec kraju. Jednakże gdy tam dotarła, mocno się zdziwiła.

Film jest zabawny i przede wszystkim bardzo przyjemny. To idealne rozwiązanie na spędzenie miło wieczoru. 

Przewrotny umysł


Ten film oglądałam już jakiś czas temu, więc niewiele z niego pamiętam, ale po obejrzeniu koniecznie musiałam go zapisać, ponieważ był naprawdę świetny.
Myślę, że ta propozycja jest idealna dla młodzieży. Tego typu filmy kiedyś często oglądałam, gdzie mimo choroby dwojga młodych ludzi się w sobie zakochuje. Raczej każdy kojarzy ten motyw. Tutaj główny bohater zmaga się z schizofrenią, która naprawdę mocno utrudnia mu życie. Ma nadzieję, że coś w końcu pomoże mu się z tym uporać, pozwolić żyć normalnie. Jedną z rzeczy, która chociaż na chwilę daje mu ukojenie, jest gotowanie. Później na swojej drodze poznaje dziewczynę i mimo jego choroby ona również się w nim zakochuje. 

Choć moim zdaniem jest to już bardzo oklepany temat, to jednak za każdym razem chwyta za serce, za każdym razem możemy poznać inny przypadek i inną historię, pokazującą, że miłość jest mimo wszystko bezwarunkowa. 

Colonia


Ten film mocno trzyma w napięciu. Jest to dramat, który opowiada o tym, jak dziewczyna próbuje odnaleźć swojego pojmanego przez wojskowy reżim chłopaka. Historia jest oparta na faktach i dość drastyczna. Trudno uwierzyć, że wiele zdarzeń z filmu działo się naprawdę jeszcze zaledwie dwadzieścia lat temu. Myślę, że ten film zdecydowanie warto obejrzeć i poznać to, jak wyglądała sytuacja w Chile, a dokładniej w Colonii Dignidad i jak działała tamtejsza sekta, do której wstępuje bohaterka. Nie ma co tu za dużo mówić, wystarczy obejrzeć.

Chłopiec w pasiastej piżamie


Jest mi szczerze trochę wstyd, że dopiero teraz obejrzałam ten film, ale w końcu to zrobiłam i nie pozostaje mi nic innego jak również zachęcić was do jego obejrzenia, jeśli sami tego jeszcze nie zrobiliście.
Myślę, że wstrzymywałam się z tym filmem ze względu na to, że faktycznie strasznie chwyta za serce i trudno się pogodzić z jego zakończeniem w taki a nie inny sposób. Każdy wie, jak wyglądały czasy za wojny, bynajmniej tego uczą w szkole, ale dobrze jest poszerzać tą wiedzę poza tylko suchymi faktami. Ten film jest właśnie idealnym rozwiązaniem i pokazuje też sytuację z nieco innej perspektywy, z perspektywy dziecka, które tak naprawdę nie jest niczego świadome i w zasadzie za młode, żeby to zrozumieć. Głównym bohaterem jest chłopiec, syn niemieckiego oficera, który zaprzyjaźnia się z chłopcem z obozu. Cały czas myśli, że obóz to farma, gdzie jego mieszkańcy bawią się, spędzają miło czas, chodzą do kawiarni itd. Rzeczywistość jest oczywiście zupełnie inna, z której dopiero chłopiec może zdaje sobie sprawę po niewłaściwym wyborze, jakiego dokonał.

Legalna blondynka


Kultowy amerykański film, który też dopiero teraz udało mi się obejrzeć. Tym razem jest to komedia opowiadająca o losach pewnej dziewczyny, która jest zrozpaczona po zerwaniu z chłopakiem. Postanawia mu udowodnić, że jest coś warta i decyduje się pójść jak on na studia prawnicze. 
Film może nie zrobił na mnie efektu "wow", ale bardzo mi się spodobał. Jeśli szukacie czegoś luźnego i do pośmiania, to będzie to fajne rozwiązanie.

Dom z papieru


Trudno nie kojarzyć tego serialu. zrobił faktycznie dużą furorę. Na początku, gdy wyszedł na Netflixie, wstrzymywałam się od jego obejrzenia, sama nie wiem, czemu wmawiałam sobie, że po prostu mi się nie spodoba i to strata czasu, jednakże już w pierwszym sezonie go pokochałam. 
Serial opowiada o pewnej grupie, która dokonuje napadu na hiszpańską mennicę. 
Opis brzmi sucho, ale oglądając serial, można naprawdę zżyć się z bohaterami. Tak też u mnie było. Historia faktycznie mocno wciąga i nie polega tylko na samej akcji. Są też wątki np. miłosne i myślę, że to dodaje temu wszystkiemu takiego charakteru. 

Sprzątaczka


Ten serial jest naprawdę urzekający, pod tym względem, jak młoda matka zrobi wszystko dla swojego dziecka. Bohaterka pracuje jako sprzątaczka i ledwo wiąże koniec z końcem. Nie ma na kogo liczyć, ponieważ uciekła razem z córką od jej agresywnego chłopaka. Nawet nie do końca ma, gdzie mieszkać. Jednak jej silna wola i zaangażowanie pozwalają w końcu na dogodne życie dla niej i córki. 

Żałuję, że jest to serial tylko jednosezonowy. Z chęcią obejrzałabym dalsze losy bohaterki, ponieważ bardzo przejęła mnie jej historia. Cały czas wcześniej była zobowiązana wobec chłopaka, sama nie pracowała, zajmowała się ich córką i musiała wykazać się wielką odwagą, aby po prostu uciec i zacząć żyć od nowa. Naprawdę polecam, ogląda się ekspresowo, z odcinka na odcinek. 

Squid game


"Squid game" wywołało nie małe poruszenie. Jedni są zachwyceni, inny oburzeni tak drastycznymi scenami. Szczerze mówiąc, faktycznie dotąd nie spotkałam się jeszcze z tego typu filmografią, więc nie ma co się dziwić, że serial wywołał taki skandal. 
Historia zaczyna się dość spokojnie, jednakże wraz ze startem pierwszej gry, robi się naprawdę poważnie i ja sama byłam w szoku tym, co się dzieje. 

Pewna grupa spłukanych ludzi, nieradzących sobie z długami, bierze udział w pewnej grze, w której nagrodą za wygraną jest ogromna suma pieniędzy. Trudno się temu oprzeć, skoro gry są w zasadzie banalnie proste, chociażby z początku. Jednakże okazuje się, że cena za uczestnictwo jest wysoka. 

Mi serial bardzo przypadł do gustu, choć za pierwszym razem byłam naprawdę wstrząśnięta. Jednakże pomimo tych skandalicznych scen itd. trudno było mi się oderwać. Serial trzyma w napięciu praktycznie cały czas i to bardzo sobie cenię. 

___________

Co myślicie o ty filmach/serialach? Oglądaliście, a może zamierzacie? 

Do następnego!

6 komentarzy:

  1. I love Money Heist. I will check out the others.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne propozycje na filmowe zimowe wieczory, chociaż "Chłopiec w pasiastej piżamie" jest jednak tym nieco "cięższym", ale na pewno warto go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe propozycje, właściwie wszystkie już oglądałam, chyba za dużo czasu spędzam na Netflixie 😁❤

    https://artidotum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzałam cały "Dom z papieru" i "Squid Game" - bardzo fajna akcja, choć akurat w tym drugim przypadku sporo udało mi się przewidzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Great blog! I always come to you with great interest! I will be glad to see you in my blog =))
    https://mariaegorovamaria.blogspot.com/ Follow you =)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam Legalną Blondynkę i Chłopca w pasiastej piżamie. Chętnie obejrzę pierwsze dwa proponowane przez Ciebie filmy :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miłe słowa. Motywuje mnie to do dalszego działania!

Copyright © Zofia Adam , Blogger