listopada 11, 2020

Take a rest

 Nie potrafię stać na nogach cały dzień, bez przerwy być czymś zajęta, czy w obecnym przypadku - siedzieć non stop przy biurku. Nie jestem osobą, która potrafi dawać z siebie sto procent w tym, co robi i nie potrzebuje odpocząć, czasem nawet nie ma czasu myśleć o odpoczynku. Dlatego podziwiam wszystkich lekarzy, czy osoby pracujące przy służbie, którzy często muszą dawać z siebie wszystko. Zawsze śmiałam się ze słów babci, kiedy mówiła, że może pójdę na medycynę. Ja wiem, że nie wytrwałabym nawet na biologii w liceum, a co dopiero później. 

Tak naprawdę każdy z nas potrzebuje odpocząć, to ludzka potrzeba. I tu nie chodzi tylko o sen, odpoczynek to także spotkanie się z przyjaciółmi, uprawianie sportu, jakieś hobby, coś co pozwala nam się zrelaksować, nawet chociażby położenie się na kanapie i obejrzenie ulubionego serialu i czemu by sobie tego nie odmówić? Raz na jakiś czas oczywiście, że można trochę poleniuchować.

Okres jesienno-zimowy to idealny czas, żeby właśnie poświęcić sobie nieco więcej uwagi, zostać w domu, kiedy już nadchodzą te chłodniejsze dni, zrobić sobie domowe spa czy włączyć muzykę i posprzątać w szafie. 

Odpoczynek to regeneracja sił. Czasem naprawdę warto dać spokój obowiązkom, jeśli czujemy się zmęczeni, a po przerwie wrócić do pracy z podwojoną siłą. Nie ma sensu czegoś ciągnąć i tego katować bez dania swojemu umysłowi chwili wolnego. Często człowiek jest bardziej wydajny, jeśli w trakcie swojej pracy będzie robił krótkie przerwy. Ja podczas nauki nie wyobrażam sobie siedzieć nad książką pełne kilka godzin, o wiele więcej zapamiętam, jeśli co jakiś czas pozwolę sobie odpocząć na dosłownie kilka minut, zrobię kawę czy herbatę, poprzeglądam sobie Instagrama.

I nie ma sensu przejmować się wszystkim dookoła! Nie wszystko jesteśmy w stanie czasem zrobić. Jestem zdania, że warto nawet na chwilę dać sobie spokój i po prostu odsapnąć. Człowiek to nie robot.

Oczywiście w tym wszystkim każdy powinien znaleźć swój złoty środek i nie pochłonąć się czasami całkowicie lenistwu. Ile razy wmawiamy sobie, że nie mamy na coś sił, a prawda jest taka, że jesteśmy najzwyczajniej leniwi? 



A wy w jaki sposób odpoczywacie?

Do następnego!

21 komentarzy:

  1. Ja kocham spędzać czas z ludźmi, jestem totalnym ekstrawertykiem. Lubię uczyć się nowych rzeczy i jestem otwarta na wszystko, dlatego rozpatrzę każdą formę spędzania czasu, byleby z kims. Jazda konna, blogowanie, spiew, gra na gitarze- to dla mnie najlepsze formy spedzania czasu:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo gra na gitarze, kiedyś dawno temu trochę grałam, teraz gitara stoi w kącie nieruszana od wieków haha :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja mam swoja pasję konie i jazdę konną i to jest moja oaza spokoju.

    Zapraszam do mnie przy okazji i zostaję u Ciebie:)

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym kiedyś spróbować jazdy konnej :) Konie to piękne zwierzęta

      Usuń
  3. Odpoczynek to fundament do dobrej pracy. Ja, w ramach odsapnięcia od tego wszystkiego, lubię malować, rozmawiać z ludźmi, a kiedy już całkowicie nie mam sił, włączam film lub serial.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja różnie odpoczywam, zależy to od tego czy czuję się zmęczona fizycznie i psychicznie, czy tylko wyczerpana psychicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi ostatnio totalnie brakuje odpoczynek. Ostatnio pracuję od rana do wieczora, bez dłuższej przewy i po takim dniu dosłownie padam. Marzę o takim dniu tylko dla siebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz trochę czasu dla siebie :) ♥

      Usuń
  6. Ja mam wrażenie właśnie że ten okres jesienny to właśnie najmniej czasu na odpoczynek. Na przykład mam wrażenie żę wykładowcy myślą żę jak jest zimno i teraz jeszcze wszystko w większości pozamykane to ja mam czas siedzieć od 8 do 20 przy laptopie. Same zajęcia a gdzie jeszcze kolokwia pisanie prac itd. Dlatego jak uda mi się usiąść z książką to jestem dumna :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo w liceum - nauczyciele chyba faktycznie myślą, że skoro siedzimy w domu, to warto ten cały czas wykorzystać wyłącznie na naukę :)

      Usuń
  7. Zaczęłam doceniać odpoczynek tak naprawdę, kiedy zaczęłam chodzić do pracy w trybie 12 godzinnym. Do tego oczywiście dodatkowo dochodzi dojazd i powrót. Następny dzień, który za zwyczaj jest moim dniem odpoczynku spędzam na porządnym wyspaniu się, ogarnięciu spraw w domu, a potem na relaksie, który przybiera różne formy. Tak jak wspomniałaś może to być wszystko, hobby, spotkanie ze znajomymi, a nawet lenistwo przy serialu :)
    Oj tak, czas jesienno-zimowy bardzo sprzyja pobytom w domu i beztroskiemu lenistwu :p
    Zgadzam się, człowiek to nie robot, ale i znalezienie złotego środka jest bardzo ważne ;)
    Masz piękny uśmiech. Bardzo ładna stylizacja :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mega doceniam to, że moje piątki na uczelni są wolne i mam więcej czasu na taki reset. Pięknie wyglądasz!
    dusiiiakblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super sprawa, dłuższy weekend, hah :)
      Dziękuję! ♥

      Usuń
  9. ja niestety w piątki nie mam wolnego :( czasem trzeba odpocząć!
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem tym typem, co nienawidzi marnować czasu. Nie lubię nic nie robić. Zawsze muszę wyszukać sobie jakiegoś zajęcia. Nawet jesli jest to coś takiego jak sprzątnie. Od razu mam wrażenie, że coś zrobiłam, nie zmarnowałam czasu i jest dobrze. W dni oiedy nie robię nic, leżę cały dzień i nie wychodze z łóżka, czuję się fatalnie. Jestem bardziej zmęczona, przybita i na wszystko zła. Tym bardziej teraz, kiedy nie można normapnie żyć, bo wszędzie są zakazy i nakazy, czuję się jak ptak w katce w dodatku bez tlenu. Chciałabym żeby wszystko skończyło się jak najszybciej. Pozdrawiam.
    P.S masz bardziej ładny uśmiech.
    Niallerkaa

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez ostatnie dwa tygodnie przymusowo odpoczywalam, co wcale nie było dla mnie takie przyjemne... chyba jestem typem, który musi coś robić, nawet jeśli są to make rzeczy. Ale czuje się lepiej, gdy po prostu jestem czymś zajęta. Mam też wtedy mniej czasu na stresowanie się, na rozmyślania, zamartwianie... I nie wiem jak Ty, ale kiedy jestem w takim ciągu robienia czegoś, pracowania, o wiele łatwiej mi zabrać się za coś, co muszę zrobić, niż gdy się rozleniwię, za długo odpoczywam -to chyba uzależniające!
    Teraz też powinnam się uczyć, a czytam blogi, więc wracam do książek, buziaki!

    ankuuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zawsze staram się przeznaczyć niedzielę na totalny relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  13. to prawda, trzeba miec czas na reset np niedziela bez instagrama i zrobienie cos dla siebie :D
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miłe słowa. Motywuje mnie to do dalszego działania!

Copyright © Zofia Adam , Blogger