sierpnia 17, 2020

Wyjazd w Góry Stołowe

 Rzadko piszę o moich wyjazdach, czasem tylko widzicie zdjęcia, przy których poruszam zupełnie inne tematy. Zresztą nie wyjeżdżam też często, jednak bardzo lubię podróżować. Marzy mi się zobaczyć wiele miejsc na świecie i mam nadzieję, że uda mi się je odhaczyć z mojej listy, haha.

Dzisiaj natomiast o moim wyjeździe w Góry Stołowe. Dokładnie dwie godzinki temu dotarłam do domu i stwierdziłam, że wykorzystam to popołudnie i napiszę dla Was posta. Tak totalnie na spontanie.

Zatem razem z moją rodzinką i chłopakiem wybraliśmy się na pięć dni w Góry Stołowe, dokładnie do Polanicy Zdrój - tam mieliśmy swój drewniany domek. Bardzo ładne miejsce, też jeśli chodzi o samą miejscowość - wiele knajpek, urocze uliczki, mostki, piękny duży park. Warto się przejść i obejrzeć.


 W samych górach byłam już zresztą wcześniej, chyba z trzy lata temu i widziałam jakąś część, m.in. Skalne Miasto położone w Czechach. Punkt konieczny do odhaczenia podczas pobytu w Górach Stołowych. Naprawdę ciekawe miejsce. Wijące się między skalnymi ścianami ścieżki mają swój klimat. Gorzej jednak z dojazdem od strony polskiej. Tym razem musieliśmy przejść aż ponad 4km do samego Skalnego Miasta, ale daliśmy radę, mimo naprawdę ciepłej pogody.


Kolejne miejsce, które trzeba zobaczyć to Szczeliniec Wielki - ten razem ze Skalnym Miastem są chyba największymi atrakcjami Gór Stołowych. Jednak jako że byliśmy tam ostatniego wyjazdu, a czekały nas również inne rozrywki, nie odwiedziliśmy go. Mimo to warto zobaczyć! 

Tym razem postanowiliśmy wybrać się na Błędne Skały - magiczny labirynt. Niektóre ścieżki i przejścia były tak ciasne czy małe, że ledwo dało się przecisnąć! Miejsce to też nie jest raczej dobrym pomysłem dla osób z klaustrofobią, ja jednak sama lubię takie przygody i bardzo mi się tam podobało. Z samego labiryntu nie mam zdjęć, ale tutaj wrzucam wam kilka ze szczytu.



Na pewno też wartym odwiedzenia miejscem jest Jaskinia Radochowska, ale z niej nie da się wyjść czystym, hah. Dobrze jest się na to nastawić i odpowiednio ubrać, wziąć ze sobą bluzę, kurtkę, ponieważ w środku jest tylko dziewięć stopni. Wchodzi się do niej z przewodnikiem. Wcześniej dostaje się również kask z latarką, ponieważ wewnątrz nie ma żadnego oświetlenia. Kolejne "wymarzone" miejsce dla osób z klaustrofobią, hah. 

Białe Skały czy Skalne Grzyby też są ciekawymi miejscami, jednak tych drugich nie udało nam się zobaczyć. Na Białych Skałach można zrobić natomiast całkiem niezłe zdjęcia.



Jednego dnia byliśmy również w Kłodzku i zwiedziliśmy tam twierdzę. Oprócz przechadzania się po samej twierdzy można wejść do podziemnego labiryntu korytarzy. Kolejna ciekawa atrakcja dla bardziej odważnych osób. Tutaj też wchodzi się grupą z przewodnikiem, który opowiada o historii labiryntu.

Jeśli chodzi natomiast o samą Twierdzę Kłodzką, to najbardziej urzekł mnie widok na miasto.



Na pewno warto odwiedzić Góry Stołowe. Nie są one zbyt wysokie i różnią od innych pasm górskich. Mają jednak swój klimat i są unikatowe.

____

Byliście już w tych górach? Co myślicie? 

Do następnego!

13 komentarzy:

  1. Zazdroszczę wycieczki i szpagatu :p Ja nigdy tam nie byłam
    PS. Nie bałaś się wejść na te skały? xD I jak zeszłaś z nich???

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pięknie tam :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna fotorelacja :D W Górach Stołowych nigdy nie byłam, ale widać po zdjęciach,
    że to piękne miejsce :D Kłodzk też chętnie bym odwiedziła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi tez marzy się zobaczyć wiele miejsc na świecie :) 2 górach stołowych nigdy nie byłam ale mam nadzieje, ze kiedyś mi się uda :) piękne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super foteczki, widać że wyjazd się udał 💛💛 Buziaczki!!

    OdpowiedzUsuń
  6. W Górach Stołowych nigdy nie byłam, ale wlatują na moją listę, żeby je zwiedzić! Uwielbiam góry, a te wyglądają przepięknie. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne fotki! Super wyjadz! Góry to fantastyczna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie powiem to robi wrażenie. Sądzę że zdjęcia nawet w połowie nie oddaja ogromu tego miejsca w rzeczywistości. W górach stołowych byłam jako małe dziecko miałam może 9 lat no dobra nie aż tak małe ale wtedy jakoś nie przykładałam do tego uwagi. Teraz gdy jestem o wiele starsza w sumie z chęcią bym tam wróciła :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką gór, ale zazwyczaj wybieram te wyższe
    karolsiapsychology.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się tam wybrać ponownie, bo ostatnim razem Góry Stołowe odwiedziłam 10 lat temu podczas wycieczki szkolnej, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny wpis! też będę musiała się wybrać w góry:) Prowadzisz bardzo ciekawego blog! Gdybyś chciała go wypromować to polecam usług tej agencji marketingowej - http://kreacjasukcesu.pl. Pomoze ci dotrzeć do nowych odbiorców oraz rozwinąć stronę. W dzisiejszych czasach odpowiednia reklama jest bardzo istotna.

    OdpowiedzUsuń
  12. You are very beautiful. Thanks for sharing these pretty chic cute things.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miłe słowa. Motywuje mnie to do dalszego działania!

Copyright © Zofia Adam , Blogger