lutego 24, 2017

Wiersz

Czasem na języku polskim nauczyciel każe napisać wiersz, czy to na lekcji, gdzie macie tylko trzy minuty, czy na zadania domowe albo jeszcze na konkurs. 
Myślicie sobie, że totalnie spapracie tę sprawę, wasze "dzieło" nie spodoba się nikomu, nie dostaniecie dobrej oceny, jednak napisaliście w miarę swoich możliwości, napisaliście co czujecie, co podpowiada Wam wasza wyobraźnia i serce. Czujecie niedosyt, uznaliście, że napisana praca nie jest jakaś świetna, jednakże po pewnym dłuższym czasie czytacie ją na nowo i jesteście dumni. 


Nikt nie zrozumie tego tekstu, nie zinterpretuje go tak jak Ty. Jesteś jedyną osobą, która widzi jego sens,  która wie jakie uczucia Ci towarzyszyły, gdy pisałeś. 


Nie jestem poetką, ale właśnie w takich chwilach mogę poczuć się jak ona, nawet pisząc zwykły post, przedstawiając Wam życie z mojej perspektywy. Tutaj zapraszam Was do tego wpisu - http://zofia-adam.blogspot.com/2016/11/niebo.html


"Wróciłam po prostu do domu
ze szkoły.
Takie zmęczenie, ból nóg miewany na co dzień.
Dobrze, że mam swój pokój,
w którym mogę odpocząć
i posłuchać ciszy." 


"Kolejny dzień świta nad mym oknem.
Budzę się widząc szereg plam.
Miałam nadzieję na lepszy początek.
Zawiodłam się. 
Idę własną drogą,
Nie patrz, co Cię otacza.
Gdzieś daleko mam,
to co niby mnie przytłacza." 


"Znikają książki
Ludzie przestają czytać,
Wiedza ludzka umiera,
Cofamy się w daleką przeszłość,
Nie mamy żadnego pojęcia o świecie."



A wy lubicie pisać wiersze, czytać i interpretować je? 
Macie jakieś woje małe dzieła?

8 komentarzy:

  1. Ostatnio (w szkole) muszę interpretować sporo różnych wierszy i spotykałam się z takimi, które miały różne znaczenia, w zależności jak na nie się spojrzy.
    Myślę, że to jest piękne w poezji!
    Ale szczerze mówiąc, dawno nie próbowałam pisać własnego. I chyba czas to zmienić ;)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś sama z siebie pisałam wiersze,ale teraz niestety przestałam. Mimo to bardzo lubię poezję.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie musiałam pisać wierszy, za to teraz na studiach dziennikarskich muszę pisać dużo różnych tekstów. Piękne wiersze :)
    ZAPRASZAM DO MNIE, KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie to napisałaś ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie napisane :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dawniej pisałam bardzo dużo wierszy. Uwielbiam to robić. Czasami czuje, że musze coś napisać i piszę. :) ➥ przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  7. Ja nie lubię pisać wierszy wolę pisać o sobie i o swoich przemyśleniach ;)


    Zachęcam do zestawienia po sobie śladu w postaci komentarza i obserwacji
    ONLY DREAMS - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię pisać wierszy i nie lubię ich interpertować bo po prostu ich nie rozumiem :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miłe słowa. Motywuje mnie to do dalszego działania!

Copyright © Zofia Adam , Blogger