środa, 21 września 2016

Sport to zdrowie!

Cześć!
Tak wiem, że nie było tydzień postu, no ale jak mówiłam wcześniej to zaczęła się szkoła, więc musicie uszanować to, że czasem rzadziej są posty. No.

Dzisiaj porozmawiamy sobie o sporcie, zdrowym trybie życia i sylwetce (?).

Może zacznijmy od tego, że zdrowie w naszym życiu odgrywa bardzo ważną rolę i nie lubimy też być chorzy, bo przecież katar, kaszel, bolące gardło, głowa nie daje spokoju, to wszystko to udręka i trzeba się z tym męczyć. Jeśli jesteśmy zdrowi mamy też dobre samopoczucie, pochłania nas radość, szczęście i chce nam się żyć. Co innego kiedy leżymy w łóżku z gorączką 39 stopni, to nie jest przyjemne uczucie, hm?
Tutaj mówiąc o zdrowiu mam także na myśli dobrą i smukłą sylwetkę, no bo jednak otyłość to choroba, tak.

Żeby uniknąć tych wszystkich chorób rozwiązaniem jest uprawianie sportu! SPORT TO ZDROWIE! I nie będziesz miał nadwagi i nie spotka cię przeziębienie!
Niektórzy, a raczej większa część społeczności nie lubi sportu, ponieważ podczas niego nasz organizm się męczy, chce się nam pić, pocimy się itd. Tak, niestety to są minusy wysiłku fizycznego, ale każdy chce być zdrowy, prawda?

Mi sport sprawia przyjemność, a WF to tak naprawdę mój ulubiony przedmiot ( nie tylko ze względu, że tutaj nie musisz nic wkuwać). Naprawdę każdy znajdzie dla siebie jakiś sport, czy to będzie piłka nożna, czy może jogging. Jest naprawdę wiele dziedzin! Ja np. tańczę, gimnastykuję się, jeżdżę na rowerze, latem pływam. To są moje ulubione typy :)
Teraz podam Wam kilka sportów i coś o nich ( jak działa na ciało dany sport i jak kształtuje sylwetkę, ile kalorii można spalić podczas godziny treningu. Te informacje myślę, że są przydatne dla osób, które właśnie są na diecie, choć dieta w takim młodym wieku nie jest zbytnio wskazana, ale sądzę, że odpowiedni sport wysmukli sylwetkę i będziemy się czuć pewniej itd. A poza tym sport jest przeznaczony dla każdej kategorii wiekowej!):
BALET
Balet dodaje gibkości i lekkości oraz jednocześnie sprawia, że ruchy stają się precyzyjne. Wysmukla sylwetkę. Wzmacnia pośladki, łydki i wewnętrzną stronę ud. Jest idealny dla zachowania prostej postawy. Podczas godziny treningu można spalić aż 350 kalorii.
BIEGANIE
Bieganie poprawia kondycję, pobudza do pracy serce i układ krążenie, a to przyspiesza proces spalania tłuszczu. Jogging wyszczupli, sprint da atletyczną budowę. Bieganie formuje głównie mięśnie nóg. Podczas godziny treningu spala się 600 kalorii.
ROWER
Rower powoduje intensywne spalanie tkanki tłuszczowej. Rzeźbi przede wszystkim mięśnie nóg i pośladków. Podczas godziny treningu można spalić 430 kalorie.

Tutaj właśnie podałam takie trzy sporty. Może jakiś Was zachęci do działania!

Jak widzicie, uprawiając sport poprawiamy naszą pracę serca, krążenie krwi, odporność. Dobre funkcjonowanie układów naszego organizmu jest bardzo istotne.

Niektórzy mówią, że nie mają czasu na sport lub pieniędzy. No nie przesadzajmy. Każdy znajdzie czas na sport! Jeśli jeździcie do szkoły samochodem, autobusem to zacznijcie jeździć rowerem! Rower nie musi też być jakiś super szybki, piękny, za duże pieniądze. Założę się też, że dużo ludzi trzyma u siebie w szafie rolki, których nie używa. Może najwyższy czas je wykorzystać? Zamiast chodzić z koleżankami na pizzę to śmigajcie na rolkach! Podczas jazdy też można sobie poplotkować, pogadać i opowiadać dowcipy ;) Do biegania też nie są potrzebne boskie buty z Nike'a czy Adidasa. Wyciągnijcie swoje stare trampki, a jeśli macie psa to biegajcie z nim!

Tak jak mówiłam, każdy znajdzie czas na sport, nie są potrzebne pieniądze ( no okej, do niektórych jednak tak), ale najzwyklejszy spacer też jest w pewnym sensie sportem.

Wysiłek fizyczny ma mnóstwo zalet, więc może zamiast przynosić każdego dnia na WF usprawiedliwienie z powodu przeziębienia zaczniecie nosić worek ze strojem, a nie przesiadywać te lekcje na komórce? Zacznijcie zapobiegać tym chorobom! Naprawdę zobaczycie różnice.

W tym poście wzorowałam się troszkę na czasopiśmie JOY.

To by było na tyle.
LENIUSZKI! OD DZISIAJ ĆWICZYMY XD

W którymś z następnych postów chciałam zrobić wpis o mojej historii z tańcem no i sportem ogólnie, ale nie wiem, czy jesteście tym zainteresowani, więc na boku, na prawym pasku na górze macie ankietę. Odpowiadacie po prostu czy chcecie taki post, czy też nie :)

W najbliższym czasie możecie spodziewać się również pewnej fotorelacji, ale to dopiero w przyszłym tygodniu. Poniedziałek, środa lub czwartek, tak myślę.

Jeśli chcecie wiedzieć już wcześniej, gdzie jadę itd. to zapraszam na Snapchata czy Instagrama! Na Snapchacie będę pewnie codziennie kilka zdjęć wrzucać.

Dzięki za przeczytanie!
Zostawcie pod spodem ocenkę :*

Pa!